Welkom

Welkom op het online gedeelte van Kleuteruniversiteit Magazine. Hier vind je de meeste artikelen van alle nummers. Zo kun je ze waar je ook bent en wanneer je maar wilt opnieuw lezen of inzetten in je groep.

Kleuteruniversiteit Magazine is een samenwerkingsproject tussen Kleuteruniversiteit, Meester Sander en Uitgeverij Koninklijke Van Gorcum. Het is een inspirerend en onafhankelijk magazine, bedoeld voor professionals in basisonderwijs en kinderopvang en studenten van PABO en pedagogiek die werken met kinderen van 3 t/m 7 jaar. Het tijdschrift verschijnt vier keer per schooljaar. Klik hier voor informatie rondom abonnementen.

Ben je nieuwsgierig geworden en wil je graag zien hoe ons mooie tijdschrift er op papier uitziet? Bekijk dan hier de online preview.

Voor vragen, suggesties, of deelname aan onze rubrieken kun je mailen naar info@kleuteruniversiteitmagazine.nl. Bekijk ook ons lijstje met veel gestelde vragen. Misschien vind je daar het antwoord op jouw vraag wel.

Artikelen in de categorie: Digihoek ×
Digihoek

Greenscreenbox

Maak een video met een green screen

Als je een video opneemt voor een groene achtergrond kan de computer/tablet daar een truc mee uithalen. Op de plek van het groen wordt het beeld doorzichtig. Hierdoor kun je er een andere video of foto achter plaatsen en zo lijkt het net alsof je op een hele andere plek bent dan in werkelijkheid.

Digihoek

Een frisse digitale start

Aan het begin van het schooljaar is het tijd om je klas in te richten en alles klaar te maken voor een goede start. Net zo belangrijk is het inrichten van je digitale klas; hoe ga je digitale middelen inzetten dit jaar? In deze digihoek geef ik je tips om het digitale schooljaar goed te starten.

 

Digihoek

mTiny coding kit

Een robot met emoties

Als ik mTiny uit de doos haal, hebben de kinderen alleen nog maar aandacht voor deze robot. Het heeft sprekende ogen en kan emoties tonen. Zet de robot een masker op en het is een opeens een kat die je met grote ogen aankijkt. Het ziet er leuk uit, maar heeft het ook daadwerkelijk een meerwaarde voor het leren progr...